Сучасний ринок комерції представлений широким розмаїттям форм взаємодії між продавцем і покупцем. Одні компанії працюють на вузьку цільову аудиторію, інші - на масові продажі. Якщо говорити про роздрібну торгівлю, яка орієнтована на широку аудиторію, це і буде Рітейл. Що включає в себе поняття, які особливості має даний напрямок бізнесу – питання, що цікавлять багатьох.
Що таке Рітейл?
Поняття, яке прийшло в нашу мову з заходу, фактично означає роздрібну торгівлю, орієнтовану на масового покупця. Це не просто Магазин продуктів або одягу. Головна його особливість-пропозиція придбати товари широкого асортименту, зібрані на одній локації.
Переваги напрямки для споживачів:
- великий перелік товарних позицій
- можливість придбати продукцію різних торгових марок і напрямків в одному місці
- легке порівняння цін
- придбання товару за акціями та програмами лояльності
Все це є привабливими аргументами для відвідування торгових майданчиків споживачами.
Даний напрямок бізнесу працює на оборот і обсяг. Використовують безліч маркетингових заходів, щоб заманити клієнта і мотивувати повертатися знову. Сюди відносяться акції, розпродажі, програми лояльності, бонуси та інша робота зі споживачем. Ціни на товари тут зазвичай нижчі, ніж у невеликих роздрібних точках за рахунок індивідуальних контрактів з постачальниками, яким, у свою чергу, вигідно поставляти товар великими партіями.
Важливим аспектом для відкриття Рітейл майданчика служать такі фактори, як:
- локація
- можливість розміщення парковки для клієнтів
- конкурентне оточення
Робота над формуванням успішного за всіма показниками об'єкта торгівлі-процес, який вимагає ретельного планування і постійної роботи над залученням і утриманням клієнтів. Як правило, над завданнями працює колектив фахівців різних напрямків. РІТЕЙЛ - це не тільки майданчик для продажів, але і ефективна організація її роботи.
Рітейл і роздріб - в чому відмінність?
Не кожна роздрібна точка є представником даного бізнесу. Їм, по праву, можуть називатися компанії, які відповідають таким параметрам:
- великі обсяги продажів
- трафік відвідувачів
- програми лояльності
- автоматизація процесів
- технологічні новинки
- маркетинг стратегія
Для того щоб керувати всіма процесами в повному обсязі, у рітейлу є свій офіс і торгові майданчики. Для роздробу зазвичай досить невеликого штату співробітників.
Ще одна "фішка" - випуск продукції під власними торговими марками. Це дозволяє знизити собівартість продукції і отримувати прибуток за рахунок оборотів. Як приклад, можна привести ТМ "Премія» і «повна чаша» від мережі «Сільпо» або "Своя Лінія" від АТБ (Україна).
Тут завдання менш глобальні, а значить і не вимагають значних кадрових ресурсів.
Сьогодні до рітейлу відносяться:
- торгові мережі
- гіпермаркети
- супермаркети
У кожного з них – свої особливості та переваги. Конкуренція мотивує до постійного руху і розвитку, що для звичайного покупця тільки додатковий плюс.
Види рітейлу
Залежно від форматів торгівлі, особливостей товарів, виділяють такі його види:
1. Продуктовий
ТОРГІВЛЯ продуктами ХАРЧУВАННЯ на великих торгових площах. Вдалим вважається поєднання продуктового і не продуктового формату, який дозволяє розміщувати в товарному сусідстві пропозиції з різних галузей ринку в зв'язку зі значними розмірами торгового приміщення. Продуктовий формат-вигідний варіант для власника, оскільки він є найбільш затребуваним серед аудиторії в будь-який час. Яскравими представниками виду в даному випадку виступають супермаркети.
2. Не продуктовий або non-food
Формат торгівлі непродовольчими товарами в широкому асортименті. Це може бути як Взуттєвий центр, так і магазини цифрової техніки, одягу, косметики, та ін.
3. Вуличний або стріт Рітейл
Сама класична форма торгівлі з локацією, як правило – на перших поверхах будівель вулиць з великою прохідністю. Головна умова успішної роботи-відсутність поблизу великих торгових центрів і конкурентів.
4. Мережний
Має вигляд одноформатних магазинів, які об'єднані загальним стилем і концепцією. Як правило, мають одного власника і єдину систему логістики, закупівлі та управління в цілому.
5. Інтернет
Вид, який з'явився не так давно і має трохи інші принципи роботи, так як представлений в основному тільки онлайн. Але як різновид роздрібного бізнесу все більше набирає популярності і оборотів.
У кожному з напрямків існують свої особливості, але всіх їх об'єднує одне – отримання прибутку за рахунок обороту і масових продажів роздрібного товару.
Такий формат бізнесу орієнтується на масового споживача. Мета-охопити клієнтів з різним рівнем доходу. У зв'язку з цим на полицях можна знайти Товари зі значним розмахом цінової політики – від бюджетних торгових марок (часто – власного виробництва) до дорогого імпорту. Головний прибуток - в маржі. Але це далеко не єдиний пункт доходу. Рітейлери заробляють на промо-заходах реклама і навіть оренді торгових площ. Для зниження витрат з'являються такі напрямки, як каси самообслуговування, автоматизація процесів на етапах зважування товару, упаковки, та ін.
Бізнес процеси в рітейл
Роздрібна торгівля, орієнтована на масового споживача, має свої особливі бізнес процеси, які підв'язані під особливості свого ринку. Кожне підприємство даного напрямку складається з декількох напрямків в роботі і великого штату співробітників. Саме для їх злагодженої роботи і створюються чіткі правила, бізнес процеси, на підставі яких відбувається розвиток компанії в цілому.
Зростання Рітейл-показник, вплив на який виробляють такі фактори, як:
- впровадження сучасних технологій
- використання якісного обладнання
- продумана стратегія розвитку
- покрокова реалізація бізнес плану
- кваліфікований персонал
Бізнес процеси кожної компанії-серйозний процес, що вимагає індивідуального підходу і ретельного опрацювання. Чим більший формат реалізації проекту, тим складніше і ширше будуть будуватися і процеси з реалізації.
Можна виділити певні технології рітейлу:
- поділ товару за категоріями
- використання різних технік продажів
- автоматизація процесів (облік, зберігання, закупівля)
- робота з великими обсягами товарів при реалізації їх в роздріб
- використання сучасного торгового обладнання
Багато в чому саме від останнього пункту залежить успіх роботи торгової точки, особливо, якщо це стосується продуктової групи товару. Сучасне оснащення дозволяє формувати індивідуальний стиль, підбирати кожен елемент не тільки за технічними характеристиками, але і габаритами, енергоефективності, функціональності і навіть дизайну. Технології-один з важливих показників рівня торгового приміщення. Слід подбати не тільки про облаштування торгового залу, а й підсобних приміщень. Оптимальним рішенням буде довірити таку роботу професійному підряднику.
Компанія "Холодторг-Центр ЛУШЕВ" пропонує кращі сучасні рішення для рітейлу. Ми пропонуємо індивідуальний підбір обладнання, доставку і монтаж, а також подальше сервісне обслуговування техніки. Можемо забезпечити Ваш бізнес всім необхідним, як для старту з нуля, так і для заміни старого обладнання на сучасне. Наші співробітники-фахівці своєї справи!
Звертайтеся, ми знаємо, що потрібно вашій компанії!